ZDROWO JEMY - ZDROWO ROŚNIEMY PROMUJEMY ZDROWIE

                

10  ZASAD  ZDROWEGO  ŻYWIENIA  DZIECI  
W  WIEKU  
PRZEDSZKOLNYM 

  1. Jedz codziennie różne produkty z każdej grupy uwzględnionej w piramidzie.
  2. Bądź codziennie aktywny fizycznie – ruch korzystnie wpływa na sprawność i prawidłową sylwetkę.
  3. Źródłem energii w twojej diecie powinny być głównie produkty znajdujące się w podstawie piramidy.
  4. Spożywaj codziennie przynajmniej 3–4 porcje mleka lub produktów mlecznych, takich jak jogurty, kefiry, maślanka, sery.
  5. Jedz codziennie 2 porcje produktów z grupy – mięso, ryby, jaja. Uwzględniaj też nasiona roślin strączkowych.
  6. Każdy posiłek powinien zawierać warzywa lub owoce.
  7. Ograniczaj spożycie tłuszczów, w szczególności zwierzęcych.
  8. Ograniczaj spożycie cukru, słodyczy, słodkich napojów.
  9. Ograniczaj spożycie słonych produktów, odstaw solniczkę.
  10. Pij codziennie odpowiednią ilość wody.

 wg Instytutu Żywności i Żywienia

BŁĘDY W ŻYWIENIU DZIECI PROWADZĄ DO NIEDOBORÓW WITAMIN I SKŁADNIKÓW MINERALNYCH, A TAKŻE SĄ PRZYCZYNĄ  NADWAGI I OTYŁOŚCI !

JAK NIE POPEŁNIAĆ BŁĘDÓW W ŻYWIENIU DZIECI ? 

  • Wyeliminuj z diety dziecka jedzenie typu „fast-food”, słodkie gazowane napoje, chipsy czy batony.
  • Ogranicz tłuste i słodkie pożywienie. Po prostu go nie kupuj.
  • Dbaj o systematyczne posiłki swojego dziecka, 4-5 razy dziennie.
  • Ucz dziecko zasad prawidłowego odżywiania dostosowując wiedzę do jego wieku.
  • Sam jedz prawidłowo – rodzice są ważnym wzorem dla dziecka, dziecko powinno jeść wspólnie z rodzicami podobne posiłki, nie może być na osobnej, drastycznej diecie.
  • Ogranicz wielogodzinne siedzenie twojego dziecka przed telewizorem lub komputerem.
  • Powoli zwiększ aktywność fizyczną dziecka, wybierając sporty, które lubi – uprawiajcie je rodzinnie.
  • Dbaj o to, by dietetyczne posiłki były ładne, kolorowe i smaczne.
  • Nie kupuj słodyczy „na drogę” do  przedszkola, na wycieczki.
  • Zawsze sporządzaj zdrowe, smaczne posiłki, zamiast dawać pieniądze na jedzenie.
  • Rodzinne wypady do restauracji zastąp spacerem, wyprawą na basen czy na rower.
  • Pod żadnym pozorem NIE krytykuj wyglądu dziecka – przyczynisz się do braku akceptacji wyglądu, a nawet psychogennych zaburzeń odżywiania w  przyszłości.
                                               
      SMACZNIE,         ZDROWO,      WARTOŚCIOWO

Właściwe odżywianie leży u podstaw zdrowia, dobrego samopoczucia i prawidłowego rozwoju dzieci.Jeżeli dostarczamy rosnącemu organizmowi w zbilansowanej diecie odpowiednich składników odżywczych, zapewnimy mu to, co niezbędne, i inwestujemy w całą jego przyszłość.

 



DO POBRANIA: