![]() |
KONCEPCJA PRACY PRZEDSZKOLA |
Załącznik
do Uchwały Nr 4/17/18
Rady Pedagogicznej
w Kotorzu Małym

PROGRAM ROZWOJU
PRZEDSZKOLA PUBLICZNEGO W KOTORZU MAŁYM
NA LATA 2017 - 2022
Wizja Przedszkola
„Pomóżmy dzieciom,
by każdy z nich stał się tym,
kim stać się może”
by każdy z nich stał się tym,
kim stać się może”
Janusz Korczak
Nasze przedszkole
- Przedszkolem atrakcyjnym, nowoczesnym i przyjaznym, ostoją spokoju i bezpieczeństwa dla całej społeczności.
- Wychowuje samodzielnego, kreatywnego i otwartego na kontakty z otoczeniem absolwenta przedszkola .
- Kształtuje odpowiednie postawy i cechy zachowań i cechy społecznie pożądane oraz pozytywne wartości moralne
- Rozwija osobowość dzieci w oparciu o uznany system wartości.
Misja Przedszkola
Nasze przedszkole:- Umożliwia wszechstronny rozwój dzieci, zgodnie z ich wrodzonym potencjałem, możliwościami i zainteresowaniami.
- Zapewnia dzieciom opiekę w przyjaznym, bezpiecznym i spokojnym środowisku- zgodnie ze standardami UE.
- Tworzy optymalne warunki do przeżywania szczęśliwego, radosnego, twórczego dzieciństwa.
- Promuje najwyższe wartości moralne, respektuje prawo, rozwija w dzieciach optymizm i poczucie własnej wartości.
- Respektuje prawa dziecka- członka Unii Europejskiej i mieszkańca Ziemi.
- Promuje dbałość o zdrowie, uczy kochać i chronić otaczającą przyrodę.
- Zapewnia wykwalifikowaną, kompetentną, zaangażowaną i odpowiedzialną kadrę pedagogiczną, stosującą nowoczesne metody wychowania.
- Dba o swój pozytywny wizerunek, współpracuje z rodzicami, ze środowiskiem lokalnym na rzecz wzajemnego rozwoju.
- Tworzy warunki sprzyjające uczestniczeniu dzieci w życiu rodziny, lokalnego środowiska oraz klimat miłości do małej i wielkiej ojczyzny.
- Jest placówką nowoczesną, przyjazną, przygotowującą dzieci do podjęcia nauki w szkole, nastawionych na osiąganie sukcesów na miarę ich indywidualnych możliwości.

Nasz absolwent:
To dziecko:
- szczęśliwe,radosne i ciekawe świata,
- znające siebie i swoje możliwości
- akceptujące odrębność innych
- otwarte, tolerancyjne, nastawione na róznorodność i akceptację innych kultur i narodów,
- potrafiące odnaleźć się w nowej sytuacji,
- rozwiązujące problemy,
- dążące do osiągnięcia sukcesu i radzące sobie z porażkami,
- aktywne w podejmowaniu działań,
- mające dobrze rozwinięte procesy poznawcze,
- lubiące działania twórcze,
- wrażliwe estetycznie,
- pełne inicjatywy, odważne i samodzielne,
- kreatywne i pełne fantazji,
- odróżniające dobro od zła, mające wiele empatii,
- przyjaźnie nastawione do koleżanek i kolegów,
- przygotowane do podjęcia obowiązków na kolejnym szczeblu edukacji, wykazujące się dojrzałością emocjonalną i społeczną,
- chętnie uczące się, mające szerokie zainteresowania i rozwijające swoje talenty,
- posiadające bogatą wiedzę o życiu przyrodniczym,
- akceptujące zdrowy styl życia.
KONCEPCJA PRACY PRZEDSZKOLA
I. CELE OGÓLNE KONCEPCJI PRACY
- Diagnozowanie i rozwijanie inteligencji wielorakich dzieci.
- Rozwijanie u wychowanków optymistycznych cech charakteru (dobroć, empatia, otwartość, zaradność, odporność emocjonalna, samodzielność, kreatywność, wiara we własne możliwości, umiejętność współdziałania).
- Rozwijanie umiejętności adekwatnego do sytuacji wyrażania emocji.
- Stwarzanie atmosfery bezpieczeństwa i zaufania w środowisku rodzinnym i przedszkolnym.
- Wspomaganie rodziców w wychowaniu dziecka.
- Efektywne angażowanie rodziców do realizacji zadań określonych w koncepcji.
- Promowanie wartości wychowania przedszkolnego w środowisku lokalnym.
- Procesy wspomagania rozwoju i edukacji dzieci są zorganizowane w sposób sprzyjający uczeniu się.
- Dzieci nabywają wiadomości i umiejętności określone w podstawie programowej.
- Dzieci są aktywne.
- Kształtowane są postawy i respektowane normy społeczne.
- Przedszkole wspomaga rozwój dzieci, z uwzględnieniem ich indywidualnej sytuacji.
- Przedszkole współpracuje ze środowiskiem lokalnym na rzecz wzajemnego rozwoju.
- Przedszkole w planowaniu pracy uwzględnia wnioski z analizy badań zewnętrznych i wewnętrznych.
- Zarządzanie przedszkolem służy jego rozwojowi.
Akceptuj, toleruj, wspieraj – wydają nam się najwłaściwszymi określeniami i wskazaniami do pracy nauczyciela i determinują one codzienną naszą pracę.
- Zasada indywidualizacji
- Zasada samodzielności
- Zasada integracji
- Zasada wolności i swobodnego działania
- Zaspakajania potrzeb dziecka
- Zasada aktywności
Aby zrealizować obowiązujące treści programowe, wykorzystujemy metody aktywizujące, słowne ,oglądowe oraz metody czynne. Wszystkie metody pracy z dzieckiem uwzględniają podstawową formę jego aktywności tj. zabawę.
Metody czynne:
- metoda samodzielnych doświadczeń,
- metoda kierowania własną działalnością dziecka,
- metoda zadań stawianych do wykonania,
- metoda ćwiczeń utrwalających
Metody oglądowe:
- obserwacja i pokaz,
- osobisty przykład nauczyciela,
- koncerty muzyczne,
- udostępnianie sztuki.
Metody słowne:
- rozmowy,
- opowiadania,
- zagadki,
- objaśnienia i ilustracje,
- sposoby społecznego porozumiewania się,
- metody żywego słowa.
- Burza mózgów – metoda aktywizująca , pobudzająca do aktywnego myślenia i działania,
- Techniki C. Freineta,
- Metoda M. Montessori,
- Dziecięca matematyka – metoda prof. E. Gruszczyk –Kolczyńskiej,
- Elementy metody Dobrego Startu-M. Bogdanowicz - metoda przygotowująca do nauki czytania i pisania,
- Metoda ruchu rozwijającego W. Sherborne,
- Gimnastyka rytmiczna A. i M. Kniessów,
- Gimnastyka twórcza R. Labana,
- Gimnastyka twórcza K. Orffa,
- Techniki mandali,
- Techniki origami,
- Pedagogika zabawy,
- Bajkoterapia,
- Logopiosenka,
- Elementy dramy, zabawy parateatralne.
- Praca indywidualna
- Praca w małych grupach
- Praca z całą grupą
- zabawy integracyjne, tematyczne, dydaktyczne, konstrukcyjne, ruchowe,
- zajęcia organizowane przez nauczycielkę z całą grupą lub w mniejszych zespołach,
- czynności samoobsługowe dzieci,
- formy teatralne, drama,
- spacery , wycieczki,
- udział w imprezach, uroczystościach,
- udział w konkursach, festiwalach, przeglądach itp.,
- zabawy badawcze ,doświadczenia, ukierunkowane i zaplanowane obserwacje przyrodnicze, wycieczki, warsztaty różnego rodzaju, rozbudzają ciekawość poznawczą i inspirują dzieci do działania pozwalają na wszechstronny rozwój zainteresowań i zdobywania doświadczeń przez dzieci.
- Program Edukacji Przedszkolnej - wybrany przez nauczycieli do realizacji na dany rok szkolny i dopuszczony do użytku przez dyrektora.
- Program wychowawczy - opracowany przez Radę Pedagogiczną przedszkola.
- Program profilaktyki - opracowany przez Radę Pedagogiczną przedszkola.
- Program nauczania języka mniejszości narodowej - języka niemieckiego - autorstwa A. Piechaczek „Sprechen, Spielen, Horen - Deutsch im Kindergarten”.
- „Program nauczania języka angielskiego” – zgodny z Podstawą Programową wychowania przedszkolnego dla przedszkoli oraz innych form wychowania przedszkolnego autorstwa Magdaleny Appel, Joanny Zarańskiej i Ewy Piotrowskiej.
- Program Komisji Wychowania Katolickiego (KEP); przewodniczący: bp. Marek Mendyk - „ Kocham dobrego Boga”.
- Program zajęć logopedycznych – opracowany przez specjalistę.
- Roczny program rozwoju przedszkola - opracowany przez Radę Pedagogiczną przedszkola na dany rok szkolny.
WSPÓŁPRACA ZESPOŁU PEDAGOGICZNEGO
1. KADRA PEDAGOGICZNA
Kadrę pedagogiczną tworzy zespół wykształconych i kreatywnych nauczycieli z pełnymi kwalifikacjami pedagogicznymi z zakresu edukacji przedszkolnej i posiadający dodatkowe kwalifikacje do nauczania języka niemieckiego, języka angielskiego oraz religii. Kadrę pedagogiczną wspierają specjaliści: dyrektor przedszkola jako nauczyciel prowadzący gimnastykę korekcyjną oraz logopeda.
Rada Pedagogiczna pracuje w zespołach zadaniowych są one tworzone na każdy rok szkolny według umiejętności i predyspozycji nauczycieli. Zwykle nauczyciele młodsi stażem pracują z nauczycielami doświadczonymi w celu poszerzenia i doskonalenia zdobytych umiejętności. Zespoły zadaniowe tworzą m.in. Program wychowawczy, program profilaktyki, ankiety, arkusze diagnostyczne, raporty z diagnozy. Ponadto nauczyciele współpracują ze sobą na co dzień, dzielą się wiedzą i doświadczeniami w ramach WDN. Zespoły zadaniowe monitorują procesy zachodzące w przedszkolu, udoskonalają je z wykorzystaniem nowoczesnej wiedzy w własnych doświadczeń. Dyrektor i nauczyciele dbają o sprawność systemu i właściwe wykorzystanie zasobu.
ZADANIA NAUCZYCIELI
- Aktywnie realizują zadania przedszkola określone w dokumentach wewnętrznych placówki.
- Podejmują działania innowacyjne. Są aktywni i twórczy.
- Współpracują z rodzicami i środowiskiem lokalnym.
- Doskonalą swoją wiedzę i zbierają nowe doświadczenia poprzez uczestnictwo w różnorodnych formach doskonalenia zawodowego.
- Wykorzystują twórcze i aktywne metody, promując nowatorski styl pracy.
- Dzielą się wiedzą i doświadczeniem i innymi nauczycielami.
- Pomagają rodzicom w rozwiązywaniu problemów wychowawczych i umożliwiają im kontakt ze specjalistami.
- Prowadzą obserwację pedagogiczną, która wykorzystywana jest do indywidualnego doboru metod wychowawczych i dydaktycznych, dzięki czemu dzieci rozwijają się w indywidualnym tempie, zgodnie z własnym potencjałem.
2. WSPÓŁPRACA Z RODZICAMI
CELE:
- Dążenie do jednolitości oddziaływań dydaktyczno- wychowawczych przedszkola i środowiska rodzinnego.
- Wszechstronny rozwój dziecka.
- Nawiązanie dobrego kontaktu z rodzicami - partnerska współpracą z rodziną.
- Zapoznanie rodziców z realizowanymi w przedszkolu planami i programami pracy dydaktyczno – wychowawczej.
- Przekazywanie wiedzy na temat funkcjonowania dziecka w przedszkolu - systematyczne i rzetelne informowanie rodziców o postępach, trudnościach dziecka.
- Przekazanie informacji o stanie gotowości szkolnej dziecka, aby rodzice mogli je w osiąganiu tej gotowości odpowiednio do potrzeb wspomagać.
- Zebrania ogólne z rodzicami oraz Radę Rodziców.
- Zebrania grupowe.
- Zajęcia adaptacyjne dla nowo przyjętych dzieci - poznawanie placówki przez dziecko, pozytywne myślenie o niej.
- Konsultacje indywidualne.
- Prowadzenie kącika informacyjnego dla rodziców.
- Prowadzenie strony internetowej.
- Prowadzenie wystawek prac plastycznych.
- Organizacja zajęć otwartych dla rodziców.
- Organizacja uroczystości.
- Włączenie rodziców do organizacji uroczystości przedszkolnych.
- Angażowanie rodziców w pracę na rzecz przedszkola i poszczególnych grup.
- Przedszkolaki uczestniczą w konkursach, olimpiadach sportowych z innymi przedszkolami.
- Zapraszanie koleżanek z innych przedszkoli w celu szkolenia, warsztatów, wymiany doświadczeń
- Badanie losów absolwentów
- Współpraca ze szkołami obwodowymi.
- Współpraca z przedszkolami z terenu gminy.
- Współpraca z Ośrodkiem pomocy społecznej.
- Zapraszanie władz Gminy Turawa, Sołectw wsi: Kotorza Małego, Kotorza Wielkiego na uroczystości przedszkolne.
- Współpraca z Biblioteką Miejską i Pedagogiczną w Opolu.
- Współpraca z Komendą Policji w Ozimku i w Opolu.
- Współpraca ze Strażą Pożarną w Kotorzu Wielkim, Węgrach i Opolu.
- Współpraca z Ratownictwem medycznym -AZYMUT E. Zwiech - Smardzowice, małopolskie.
- Współpraca z Ośrodkiem zdrowia w Turawie.
- Współpraca z Liga Ochrony Przyrody.
- Współpraca z Nadleśnictwem Turawa i Opole.
- Współpraca z Uniwersytetem Opolskim
- Promowanie przedszkola w środowisku poprzez zamieszczanie informacji z życia placówki w regionalnej gazecie „ Fala” i NTO.
CELE WSPÓŁPRACY Z INSTYTUCJAMI:
- Urozmaicenie pracy dydaktyczno-wychowawczej i opiekuńczej.
- Rozwijanie zainteresowań i rozwijanie zdolności dzieci.
- Kształtowanie postaw społecznie pożądanych - tolerancji, empatii, uwrażliwienie na potrzeby innych, szacunek do osób starszych.
- Kształtowanie nawyku dbania o bezpieczeństwo swoje i innych dzieci.
- Satysfakcja z wykonywanej pracy w postaci podziękowań, wyróżnień, nagród.
- Poszerzenie kontaktów zawodowych, które mogą zaowocować dalszą współpracę na rzecz dzieci.
- Wymiana doświadczeń.
- Z poradnią pedagogiczną:
- Połączenie działań służących wspomaganiu rozwoju dzieci zdrowych i z deficytami rozwojowymi.
- Uczestnictwo różnych specjalistów podczas spotkań z rodzicami, np. zebrania ogólne
- Pedagogizacja rodziców przez pracowników poradni
- Konsultacje z rodzicami dotyczące deficytów dojrzałości szkolnej itp.
- Prowadzenie działalności edukacyjno-informacyjnej wśród rodziców, opiekunów
- Przybliżenie dzieciom wiedzy o występujących zagrożeniach, sposobach ich unikania (bezpieczeństwo w ruchu drogowym, zachowania się wobec osób obcych i zwierząt).
- Poznanie sposobów udzielania pierwszej pomocy w przypadku zagrożenia życia (podstawowe zabiegi resuscytacyjne u dzieci i dorosłych.
- Poznanie sposobów powiadomienia pogotowia – służb ratunkowych (podawanie niezbędnych informacji)
- Przybliżenie dzieciom wiedzy o sytuacjach zagrażających ich bezpieczeństwu
- Rozwijanie zainteresowań czytelniczych, rozbudzanie wyobraźni i poszerzanie wiedzy.
- Poznanie pracy Wójta Gminy i pracowników gminy.
- Pozyskanie przyjaciół, sprzymierzeńców przedszkola do realizacji zaplanowanych działań organizacyjnych placówki.
- Rozwijanie postaw proekologicznych - wykonywanie różnych zadań związanych z poznawaniem i ochroną najbliższego środowiska.
- Zapewnienie pomocy materialnej i finansowej dzieciom z rodzin o najniższych dochodach (refundacja kosztów żywienia i opłat za przedszkole)
- Pedagogizacja rodziców przez pracowników ośrodka
- Przybliżenie dzieciom wiedzy dotyczącej zdrowego odżywiania,popularyzacja zasad higieny i zdrowego stylu życia.
Działania promocyjne obejmują:
- Prezentowanie życzliwej postawy wobec rodziców.
- Dbałość o dobrą opinię placówki w środowisku lokalnym.
- Organizacja okazyjnych uroczystości i imprez dla społeczności lokalnej w celu promocji.
- Udział w konkursach, przeglądach, programach środowiskowych, regionalnych i ogólnopolskich.
- Zabieganie o notatki w prasie dotyczące wydarzeń z życia przedszkola.
- Dbałość o estetykę otoczenia wewnątrz i na zewnątrz budynku.
- Upowszechnianie informacji o przedszkolu w regionalnej gazecie „Fala” i NTO.
- Prezentacja wydarzeń mających miejsce w przedszkolu w lokalnych mediach.
- Prezentacja wydarzeń w Kronice przedszkola i na stronie internetowej przedszkola.
a) w zakresie bazy:
- wprowadzanie nowych technologii min. zakup drugiej tablicy multimedialnej i laptopa do sali dzieci 3 – 4 letnich,
- renowacja podłóg z desek,
- wymianę sedesów i zamontowanie w miejsce tradycyjnych spłuczek – stelaży,
- wymiana drzwi do kabin WC w łazience,
- malowanie sal dziecięcych i pomieszczeń przedszkola,
- analiza potrzeb dzieci i rodziców pod kątem oferty edukacyjnej (zajęć dodatkowych, godzin pracy przedszkola),
- uzyskanie informacji na temat form współpracy z przedszkolem,
- planowanie indywidualnych spotkań z rodzicami w celu wymiany informacji na temat rozwoju i postępu dzieci,
- doskonalenie nauczycieli w zależności od potrzeb placówki i nauczycieli w nim pracujących ( warsztaty, kursy, WDN),
- podnoszenia wyższych stopni awansu zawodowego,
- udział dzieci w uroczystościach lokalnych - prezentacja dorobku artystycznego,
- udział w konkursach środowiskowych i kampaniach społecznych,
- organizowanie wystaw prac plastyczno-technicznych w placówce.
- Koncepcja opracowana jest w oparciu o Statut Przedszkola
- Koncepcja jest otwarta i może być modyfikowana
- Zmiany w tekście mogą być dokonywane na wniosek RR, RP i dyrektora przedszkola i będą nanoszone na posiedzeniach RP.
- Każdy pracownik pedagogiczny otrzymuje egzemplarz Koncepcji, żeby z nią pracować.
- Każdy nowy pracownik zostaje zapoznany z Koncepcją.
- Rodzice zostaną zapoznani z Koncepcją na zebraniach grupowych, stronie internetowej przedszkola.
- Koncepcja obowiązuje od dnia zatwierdzenia.
Cele służące realizacji Programu Rozwoju
Przedszkola na lata 2017-2022
- Dbanie o atrakcyjną i efektywną ofertę edukacyjną, umożliwiającą zaspokajanie potrzeb i możliwości rozwojowych dzieci, w tym dzieci ze specjalnymi potrzebami oraz dzieci zdolnych.
- Rozwijanie dziecięcych kompetencji, niezbędnych w życiu samodzielnym i społecznym, w tym przeciwdziałanie agresji.
- Przybliżanie dzieciom różnych środowisk, jako bogate źródła wiedzy, miejsca wielu doznań i przeżyć intelektualnych, emocjonalnych i estetycznych.
- Rozwijanie świadomości ekologicznej dzieci, ich rodziców i mieszkańców środowiska lokalnego
- Wspieranie rozwoju nauczycieli dzięki doskonaleniu zawodowemu, wspomaganiu zdobywania kolejnych stopni awansu zawodowego, promowaniu kreatywności oraz pracy zespołowej.
- Włączenie rodziców do procesu wychowania i wspieranie nauczyciela w kształtowaniu właściwej osobowości dziecka.
- Promowanie najwyższych wartości moralnych, respektowanie praw dziecka, członka Unii Europejskiej i mieszkańca Ziemi.
- Wzmacnianie więzi przedszkola z otoczeniem dzięki współpracy z rodzicami, społecznością lokalną, organizacjami pozarządowymi i uczelniami oraz dzięki promowaniu działań placówki.
- Wprowadzanie dzieci w świat wartości moralnych oraz dbałość o bezpieczeństwo własne i innych.
- Wykształcenie poczucia wspólnoty z innymi dziećmi- rozwijanie relacji pomiędzy dziećmi opartych na wzajemnym szacunku i akceptacji.
- Tworzenie warunków do osiągnięcia pełnej dojrzałości szkolnej poprzez realizację zadań zawartych w kolejnych obszarach edukacyjnych.
- Stwarzanie dzieciom optymalnych warunków do przeżywania radosnego i twórczego dzieciństwa, pozwalającego podjąć dalsze wyzwania społeczne i edukacyjne oraz osiągnąć indywidualny sukces.
- Organizowanie dzieciom różnorodną, bogatą w doświadczenia działalność twórczą oraz wprowadzanie do metod pracy metody aktywizujące.
- Zapoznanie dzieci z pozytywnymi wzorcami zachowań społecznych na podstawie literatury dla dzieci.
- Wspieranie dzieci w procesie uspołeczniania, właściwego zachowania, przestrzegania norm poprzez czerpanie z dziedzictwa kulturowego.
- Udział Rady Pedagogicznej w szkoleniu i doskonaleniu zawodowym dotyczącym tematu.
- Włączenie rodziców do aktywnej współpracy, wspieranie ich działań wychowawczych i edukacyjnych dla dobra dziecka.
- Współpraca ze środowiskiem lokalnym, z instytucjami społecznymi, fundacjami i przedsiębiorstwami wspierającymi pracę placówki.
Kryteria sukcesu po upływie 5 lat:
- Poszerzenie oferty edukacyjnej przedszkola o elementy nowatorskie i innowacyjne.
- Wzbogacenie bazy dydaktycznej przedszkola oraz placu zabaw w ogrodzie.
- Zwiększenie integracji rodziny z przedszkolem.
- Wzrost efektywności pracy nauczycieli, dobra współpraca w zespole.
- Bogato wyposażony „Kąciki edukacyjne” w pomoce dydaktyczne sprzyjające wszechstronnemu rozwojowi dzieci.
- Wzrost bezpieczeństwa psychicznego i fizycznego dzieci.
- Zadowolenie rodziców z oferty edukacyjnej przedszkola, dobra opinia o działalności przedszkola.
- Korzystne relacje pomiędzy przedszkolem a środowiskiem lokalnym.
- Zacieśnienie współpracy z instytucjami wspomagającymi przedszkole.
- Upowszechnienie wiedzy o działalności przedszkola w środowisku.
- Prowadzenie skutecznej polityki kadrowej.
- Prowadzenie skutecznej polityki kadrowej.
- Stałe wzbogacanie bazy przedszkola o nowoczesne pomoce dydaktyczne.
Koncepcja Pracy Przedszkola jest analizowana i modyfikowana w miarę potrzeb.
Koncepcja pracy przedszkola opracowana na podstawie:
- Ustawy z dnia 7 września 1991r. o systemie oświaty (Dz. U. z 2016r. poz. 1943, z późn. zm.).
- Rozporządzenia MEN z dnia 31 siepania 2017r. w sprawie nadzoru pedagogicznego (Dz. U.2017 poz. 1658).
- Rozporządzenia MEN z dnia 24 lutego 2017r.w sprawie podstawy programowej wychowania przedszkolnego oraz podstawy programowej kształcenia ogólnego dla szkoły podstawowej, w tym dla uczniów z niepełnosprawnością intelektualną w stopniu umiarkowanym lub znacznym, kształcenia ogólnego dla branżowej szkoły I stopnia, kształcenia ogólnego dla szkoły specjalnej przysposabiającej do pracy oraz kształcenia ogólnego dla szkoły policealnej (Dz. U. 2017 poz. 356).
- Rozporządzenia Ministra Edukacji Narodowej z dnia 17 marca 2017 r. w sprawie szczegółowej organizacji publicznych szkół i publicznych przedszkoli.
- Rozporządzenia MEN z dnia 9 sierpnia 2017r. w sprawie zasad organizacji i udzielania pomocy psychologiczno-pedagogicznej w publicznych przedszkolach, szkołach i placówkach (Dz. U. 2017 poz. 1591).
- Rozporządzenia MEN z dnia 24 sierpnia 2017r. w sprawie organizowania wczesnego wspomagania rozwoju dzieci (Dz. U. 2017 poz. 1635).
- Rozporządzenia MEN z dnia 18 sierpnia 2017r. w sprawie warunków i sposobu wykonywania przez przedszkola, szkoły i placówki publiczne zadań umożliwiających podtrzymywanie poczucia tożsamości narodowej, etnicznej i językowej uczniów należących do mniejszości narodowych i etnicznych oraz społeczności posługującej się językiem regionalnym (Dz. U. z 2017r. poz. 1627).
- Rozporządzenia MEN z dnia 23 sierpnia 2017r. w sprawie kształcenia osób niebędących obywatelami polski oraz osób będących obywatelami polskimi, które pobierały naukę w szkołach funkcjonujących w systemach oświaty innych państw (Dz. U. 2017 poz.1655).
Koncepcja Pracy Przedszkola przyjęta uchwałą Rady Pedagogicznej z dnia 26.10.2017 r. zaopiniowana pozytywnie przez Radę Rodziców
- KLAUZULA INFORMACYJNA
- DEKLARACJA DOSTĘPNOŚCI
- RAMOWY ROZKŁAD DNIA
- PODSTAWA PROGRAMOWA WYCHOWANIA PRZEDSZKOLNEGO OBOWIĄZUJĄCA OD 17.02.2017r.
- STATUT PRZEDSZKOLA
- PROCEDURA PRZYPROWADZANIA I ODBIERANIA DZIECI
- KONCEPCJA PRACY PRZEDSZKOLA
- ZAJĘCIA DODATKOWE
- ZDROWO JEMY - ZDROWO ROŚNIEMY PROMUJEMY ZDROWIE
- KONSULTACJE
- PROGRAMY REALIZOWANE W ROKU SZKOLNYM 2020/2021
- PROFIL ROZWOJOWY SZEŚCIOLATKA.
DO POBRANIA:
- Wniosek uzupełniający - II etap rekrytacji
- Wniosek o przyjęcie do przedszkola - rok szkolny 2021/2022
- Deklaracja o kontynuacji pobytu dziecka w przedszkolu- rok szkolny 2021/22
- Oświadczenie COVID-19
- Zwrot opłaty za marzec
- Załączniki do procedury COVID-19
- Wniosek - oświadczenie woli
- Wniosek o przyjęcie dziecka do przedszkola
- Załączniki do wniosku o przyjęcie dziecka do przedszkola
- Wniosek o kontynuację pobytu w przedszkolu
- ZDROWIE JAMY USTNEJ MAŁEGO DZIECKA - PORADNIK DOBRYCH PRAKTYK W KSZTAŁTOWANIU ZACHOWAŃ PROZDROWOTNYCH